روایتی از پارتی بازی عجیب رستم قاسمی برای فرودگاه زادگاه خود!

 روایتی از پارتی بازی عجیب رستم قاسمی برای فرودگاه زادگاه خود!


تلاش تماشاگران ایرانی برای حضور در مسابقات جام‌جهانی در قطر در ماه‌های اخیر موجب ایجاد یک بازار سیاه در بخش خرید بلیط و رزرو هتل مسابقات شده است. البته در این بین وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اعزام مسافران به قطر تلاش اعلام می‌کند که پروازهای داخلی و حتی مسیر دریایی ارزان قیمت می‌تواند به عنوان یک راه‌حل ساده در اختیار فوتبال دوستان قرار بگیرد.

حتی رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی مدعی است در مذاکراتی که با طرف قطری داشته توانسته حضور مسافران جام‌جهانی ۲۰۲۲ را تسهیل کند. موضوعی که با کارنامه ضعیف این وزیر در موسم اربعین سال جاری نمی‌تواند به طور کل قابل اعتنا باشد.

اخیرا روابط عمومی هما به نقل از «شمس الدین فرزادی پور» سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی قیمت پروازها از ایران به قطر برای جام جهانی را اعلام کرد.

بر اساس آنچه فرزادی‌پور اعلام کرده قیمت رفت و برگشت هر صندلی از مبدا ایران به قطر ۱۳ میلیون تومان اعلام شده است.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی گفته که ۴۲ پرواز از تهران به دوحه با ظرفیت ۲۵۰ و ۱۹۰ نفر، چهار پرواز از شیراز به دوحه، دو پرواز از لار و ۲۰ پرواز از مبدا لامرد به مقصد دوحه در نظر گرفته شده است.

نکته جالب که توجه دیده‌بان ایران را به خود جلب کرده است میزان پروازهای است که از سه مبدا فرودگاهی تهران، شیراز، لارستان و لامرد قرار است به مقصد قطر برای جام جهانی صورت گیرد.

بررسی‌های دیده بان ایران نشان می‌دهد که به جز تهران که همه روزه پروازهای مختلفی از فرودگاه امام خمینی(ره) به پایتخت دیگر کشورها صورت می‌گیرد نوع تقسیم بندی پروازهای جام جهانی از مبدا سه شهر دیگر عجیب و غریب است!

 روایتی از پارتی بازی عجیب رستم قاسمی برای فرودگاه زادگاه خود!

تقسیم‌بندی عجیب پروازهای جام‌جهانی

فرودگاه شیراز که فقط در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیش از ۸ پروازهای خارجی آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس است در تقسیم بندی پروازی برای فیفا ۲۰۲۲ به مقصد قطر شامل ۴ پرواز شده است!

بررسی‌ها در مورد فرودگاه لار که یکی از قوی ترین فرودگاه های کشور محسوب می‌شود فقط شامل ۲ پرواز شده اما در آن سو فرودگاه لامرد شامل ۲۰ پرواز از مقصد این شهرستان به دوحه قطر شده است!

آنچه که مسلم و روشن است به نظر می‌رسد با توجه به تبعیض آقای وزیر راه و انتصاب دوستان و همشهریان ایشان در مدیریت فرودگاهی کشور در تقسیم بندی ها؛ بیشتر نکته‌های قومیتی و ناسیونالیستی دخیل بوده تا ظرفیت و نقاط قوت واقعی فرودگاه‌های کشور برای انتقال ایرانی‌ها به قطر برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲.

بیشتر بخوانید :

۲۲۰ ۳۵



منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *